måndag 19 augusti 2013

feels like I'm walking on air


Hemma igen! 
Efter två härliga varma veckor på Rhodos är jag nu redo för hösten! I morgon blir igen början på nåt nytt! Ser så framemot det, tror jag aldrig förr varit så ivrig på att 'skolan' börjar! 
För ungefär exakt ett år sedan gick jag nervös och förväntamsfull omkring och packade inför flytt till New Jersey. Var full med oroliga tankar om att vara så långt ifrån vänner, familj o pojkvän. Var så rädd att förhållandet skulle ta slut. Ett år senare o still going strong. Flytt till Borgå nu känns inte lika farligt, har kort väg hem och in till stan. Kommer att syssla 100% med hundar under ett helt år! Finns inget bättre för en hundtokig som jag! Can't wait!

Måste ju visa upp min makeup från en kväll i Rhodos - äntligen fick jag till det! Satt säkert 2h och experimenterade framför spegeln, torkade bort och började om igen ett par gånger. Är faktiskt ganska intresserad av sminkning, så fascinerande hur man med hjälp av lite skuggor kan göra mästerverk! Som att måla! Skulle gärna gå en kurs eller två, om inte som sivubusiness så bara en kul grej att kunna och få sticka ut lite på partyn med spännande nya looks! 



Mer ytligt snack: var på min livs första manikyr på Rhodos. Betalade 13euro för kalaset så förväntade mig inte särskilt mycket. Resultatet blev ju fint men shit vad stressad hon var! Och filandet av naglarna gjorde hon så barskt att jag blev rädd! Hade lust att be henne ta det lite lugnt. När hon tryckte ner nagelbanden (med nåt som liknade ett verktyg direkt taget från slöjdsalen) gjorde det nästan ont. Lacket höll bara några dagar innan det började flagna i kanterna, och då var det av märket Essie. Fast nåja, vad kan man vänta sig då man badar i super salt hav 24/7 och varvar det med dopp i polen.
Hade betalat för att få slappna av lite och njuta av att någon annan petar på ens fingrar men blev typ mer stressad av behandlingen. Nåja. Nästa gång här hemma så kanske jag är mer nöjd.


Till sist lite fiilismusik direkt från Rhodos partygata:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar