måndag 11 mars 2013

eye of the tiger


Hej!
Ska försöka summera veckoslutet som gick!
Vi firade alltså årsdag med J, och inte bara på fredagen utan egentligen hela veckoslutet. 
Först hade vi inte riktigt några planer men så improviserade vi lite och fick ihop ett supermysigt veckoslut! Fredagsnatten spenderade vi i huvudstaden, vi skulle egentligen gå ut, men orkade inte så vi körde mysig innekväll på hotellet istället. Kändes ju smått idiotiskt att bo på hotell så nära hemifrån men det var billigt och vi ville lyxa till dagen på nåt sätt! Desssutom åkte vi nästa dag in till högholmen så då var det praktiskt nära att bara gå till bussen som tog oss direkt in till ön. 
Längesen jag varit där! Det var en otroligt fin dag och så skönt att bara vandra omkring. Vi åt en sen lunch på ön, medan vi lyssnade på våra bordskompisar som hade tagit några glas för mycket. 
Typiskt. 
Det är nog bara i Finland man kommer till en djurpark då man är full. 
Nåja.
Här kommer ett par bilder:




Bra med teleobjektiv som inte förstår att ta med stängsel på bilden allt för mycket!



Dehär mangustarna var nog ändå sötast:



Eller nä...
Denna var absolut sötast:


Efter vårt zoo-besök åkte vi hem till J, kollade på melodifestivalen och suckade över låtarna. Vinnaren gillade jag ändå!
På söndag åkte vi iväg och simmade! J:s kompis var där och jobbade och drog vattenjumppor så vi fick gå på trampolinjumppa gratis! Efter det var vi ganska slut, badade ångbastu och satt en stund i caféet efteråt. Och senare på dagen fick jag hjälpa J på hans teaterövningar. Inte på scenen, men bakom! Ljud och ljus ni vet. Jag fick vara ljud, för ljudkillen var borta. Asballt!
Gjorde bara ETT misstag, annars var det fullträff. Kanske nåt jag borde satsa på?
Nästa veckas söndag är ljudkillen borta igen och de ska ha en 6 timmars övning så jag blev frågad att komma och vikariera igen! Wohoo!

Idag var en bra dag på jobbet, ungarna var snällare. -Eller var det jag som var stränga med dem? 

Nu ska ja fixa några saker och sedan kanske släpa mig iväg till gymmet senare ikväll. 

Hare så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar