lördag 18 maj 2013

last summer


morjens

har inte bloggat på 175 år men har inte heller haft lust. har mest haft lust att slänga datorn i väggen, och sedan ut genom fönstret. en liknande behandling fick min iPod. OBS: inte avsiktligen. 
Long story short: för mycket alkohol, och fel sak på fel plats. 
Min älskade älskade iPod. Låter nördigt och vrickat men det kändes som om en bästa vän gick bort när den gick sönder. i mer än 2 år har jag använt den, varje dag. Grät i 24 timmar. Morkkis of the year. Inget alkohol intag förrän midsommar. 
orkar inte tala om det mer. 
Här kommer en bildbomb från förra sommarens olika händelser. (lyckades få sparat bilderna från iPoden till datorn så nu får vi njuta av de sista dåliga iPod kvalitets bilderna)


Typ en av första utekvällarna med jj. Vi satt under ett träd i city o skålade med rommicola från ikea muggar. En av de mysigaste kvällarna den sommaren. en sån kväll då man liksom är hög på livet och allt bara löper, man känner sig fri och färdig att göra något härligt helgalet. 



Sommarchill me mumppa! tuff utsikt, vi spionerade på presidentens slott.



Världens mest exklusiva picnic ever, jag o Emppu på sveaborg. Allt inhandlat på stockmann deli. 
Tydligen växte våra pengar på trän då.


Köpenhamn resan med tjejerna! Bästa utsikten! och jösses vad mycket prylar vi hade.


En sangria bucket tror jag bestämt. Också en kul utekväll.


Testade min studentklänning. tänk att ETT ÅR har gått sen dess. 
sick


Dehär mojitona gjorde vi med Smulan och Emppu! längtar tills Smulan kommer hem från amerikat igen, saknar henne!


 Okej, jag inser nu att det är en hel del bilder på drinkar...
Men så tycks det ha gått till: varje gång man är ute tar man en bild av första drinken, sedan fotar man inget mer efter det. Kanske lika så bra iofs...
Denhär pina coladan minns jag dock att var starten på en oförglömlig, helt galen kväll med bästaste grannarna! vi härjade loss från bar till bar och festade till slut med ett gäng bartenders, de stängde klubben och sjasade ut alla kunder och så fick vi tre bli kvar och festa loss med dem, private and open bar, wohooo! efterfesten var någonstans i böle, och vi var hemma sent! (eller ska vi säga tidigt i gryningen)


Båtade med familjen. En av finaste hamnarna och finaste solnedgången. 


Ännu en till utekväll med le bf. Saknar ihjäl mig efter dedär varma sommarnätterna då man kan festa loss i sandaler och bara ben. och så är det ljust då man kommer hem. älskar helsingfors på sommaren.

snart väntar en ny sommar, full med äventyr och galna saker o jag kan knappt vänta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar