torsdag 30 maj 2013

nåväl


hej o hå

idag var jag o halkade med mammas bil. vi skulle göra en massa saker så att bilen skulle kränga på alla möjliga sätt o vis o sen sku vi lära oss att aldrig hamna ut för såna situationer i verkligheten. för de första skulle vi anlända i tid. Den var mitt major problem. körde med gps och karta och minne turvis. och ååååååååh väckning klockan sju för det??? senast jag vaknade kl sju var i ......mars?
hade nästan glömt hurdant ljud min väckarklocka har...något som jag trodde var omöjligt.

nåväl. 
var på halkbanan från 09 till 14. puust. fick höra på en väldans massa teori och skåda på en uppstoppad älg, åka uppochner i en volvo, krascha mot en vägg så säkerhetsbältet skavde i magen och äta pasta bolognese som förövrigt var den mest osmakande pastan jag ätit in my håååååål lajf.

nåväl. 
sen lyckades jag hitta hem igen. halvvägs, på rampen mot motorvägen stod en bil parkerad och en stor gubbe viftade in mig. jag som just suttit 5 timmar i bilskola vände nästan reflexmässigt in bakom hans bil. trodde de hade krockat eller nån behövde hjälp eller så. (hans stora fru gick på andra sidan vägen och plockade blommor??) 
så frågade han på knagglig engelska om jag hade bensin.
gick igenom min trötta hjärna om vi lärt oss om hur man kan överföra bensin från en bil till en annan men kom inte på nåt, ström kan man ge, men bensin??
visst kan man väl suga ut det på nåt sätt men hur? jag skulle dessutom söka mamma...
och inte kör jag omkring med fulla bensindunkar redo att hand over då någon har slut på soppa!
vilken dum fråga förresten, "har du bensin", klart att jag hade bensin eftersom jag kom körande på vägen.........
men ännu dummare svar fick den stackars gubben då jag stammade "eh...i dont know.....sorry"
:----------)
han tackade för mitt briljerande svar och gick tillbaka till sin bil och jag körde iväg med en feeling av att vara till absolut noll nytta i den nyligen skedda situtaionen. hans stora fru fortsatte plocka blommor. flera bilar körde förbi utan att ens stanna. 

nåväl.
sen rusade jag in till hälsocentralen för att få ett recpet förnyat, sedan vidare till tiimari för presenter, hittade noll, sedan plocka upp mamma och sedan hem äntligen! sen kokade jag dinner och sen fick jag ångest för att jag inte skaffat alla presenter så jag släpade mig till bilen som tog mig till ikea där jag (förstås) hittade allt jag sökte, körde nöjd hem igen, hoppade i duschen och satte mig sedan ner för att pyssla. kollade på viidakon tähtöset. ojade mig och fnissade på andras bekostnad. åt en surskorpa.
och nu är det läggdags.

imorgon går jag på linneas sista lågstadie vårfest, sen ede adjö granhultis h. vår familj. efter tretton långa år.
kanske jag tillochmed sätter på mig ett par fina klackar, målar lite färg på läppen och fäller en tår.
få se.

nåväl.
gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar