fredag 15 februari 2013

20 år!!


Wooaaaa

About gårdagen...
blev väckt på morgonen, fick en massa presenter och kramar. Så rusade jag till skolan och fick börja dagen med att hålla jumppatimme åt sisådär 17 vilda killar i 10-års åldern. Det gick.. sådär...
Fick skydda öronen med händerna eftersom deras röster tillsammans nådde en helt olidlig ljudnivå.
Efter timmen ropade rektorn i högtalarna att abina startar från skolgården, vilket resulterade i att 450 lågstadieelever rusar ut ur skolan.
Alla ställde sig vid staketet och väntade så ivrigt att man nästan kunde ta på spänningen som hängde i luften. Vi väntade. Och väntade. Efter kanske en halv timme fick vi reda på att abi-bilarna kört "åt fel håll". Besvikelsen i barnens ögon går inte ens att beskriva. De hade med sig plastpåsar och vissa hade tömt hela ryggsäcken för att samla godis i den. Så fick alla gå in igen.



En lektion gick. Så ropade man på nytt i högtalarna att NU kommer abina, och alla 450 elever rusade ut igen, med nytt hopp.
Vi väntade. Och väntade. Det gick kanske 20 minuter. Så kom finska abina. Några elever försökte tappert förstå vad de finska abina ropade men gav upp och man hörde små röster som ropade "kan ni tala svenska?"
Sen åkte dom iväg. Och vi väntade igen. Inga svenska abin syntes. Tolvans mattur började. Halva skolan gick in för att äta. Jag hade precis ätit en potatis och smakat på laxen då jag såg hur abi-bilarna kom farande. Svor en osynlig svordom och drog rocken på mig (som jag smart nog tagit med till matsalen!) och så rusade jag ut för att ens få en skymt av mina kära 94-födda vänner. Det fick jag som tur! Men sällan har man fått vänta en hel dag på abina i lågstadiet!

Efter jobbet traskade jag direkt till gymmet. Gymmade lite över en timme och så gick jag hem och duschade. Efter det var jag totalt slut så jag kröp under min fleece filt och somnade. Vaknade av att min prins pussade mig på kinden. Fick 588 pussar och en stor röd ros. Sen åt vi middag med familjen och chillade en stund före vi två begav oss till stadin för att äääntligen kunna komma in på Molly Malone's båda två! Supermysigt ställe med live musik mitt i veckan! Det blev nog mer whisky än tänkt och mer vakat än tänkt. Vi kom hem vid två och ungefär trillade i säng. Inte så kul att fara på jobb efter 4 timmars sömn men nåja. Kontot fylls!

Idag har jag rastat hunden och gäspat i skolan. Samt ätit abikarkkin leftovers.
Skulle precis skriva och ursäkta mig över bildernas dåliga kvalité här på bloggen, MEN precis då kom pappa hem, efter att ha jagat ett FedEx paket som åkte åt fel håll. Paketet innehöll min älskade kamera och min lilla trogna mini laptop! Dom har åkt hela vägen över Atlanten hem till mig! Såg dem senast i november. ÅÅÅÅÅH nu kan jag börja fota igen!!!
Kommer knappast att blogga med systemkamera-kvalité bilder VARJE dag, men kommer att kunna ta hyfsat bra bilder med min nya Nokia Lumia 620, bara den nu kommer till försäljning först.

Nu ska jag sova och sedan packa! I morgon åker vi iväg tidigt. Ska bli skidkul!
Mamma vill att jag ska städa också. Där försvann den vuxna fiilisen av att vara 20!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar