måndag 11 februari 2013

they can only hurt you if you let them


Vilken skitdag alltså.

Well, it's Monday...
Otroligt hur jävliga lågstadieelever kan vara mot varandra. Och mot personal.
Får ta o försöka lugna ner mig nu, blir så förbannad.

Dagens rubrik är ett citat jag hittade någonstans ifrån som jag tänkt på en hel del den senaste tiden. Det är ju så otroligt sant. Omvärlden kan säga vad fan den vill, det är upp till oss själva om vi väljer att ta åt oss eller inte. Visserligen en svår, nästan omöjlig uppgift, men något man kunde försöka sträva efter. 
Jag hoppas att jag en dag är så stark att jag inte tar åt mig alls, inte över huvudtaget.


Den här kvinnan är en av mina förebilder. 
Älskar inte direkt alla hennes låtar men älskar hennes attityd. Hon tar ingen skit.

(det är förresten min egen bild, jag lyckades få EN skarp bild från hennes konsert i augusti)


 Också min egen bild, vet dock inte vem mannen är. 
Han verkar i alla fall vara en som inte heller tar någon skit.

Idag tänker jag bara ta det lugnt, inte höja på rösten en enda gång till, bara slappa, lyssna på lugn musik och gå tidigt i säng.

Hoppas ni andra hade en bättre dag!
Avslutar med lite peppande ord:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar