onsdag 13 februari 2013

It's only the beginning



I morgon smäller det. 
För alla 94:or.

Kan inte fatta att det var ETT ÅR sen jag gjorde allt dedär.
Skulle gärna göra om det, det var skitkul.
Och skulle såååå vilja gå till jobbet i denna i morgon, bara för att fiilistele lite. Tror dock att rektorn inte skulle uppskatta den stora "ASS" texten på röven. Bland annat.
Äh, i morgon är det ni 94:or som ska ha kul! :)


Plockade i alla fall fram min halare för att komma ihåg lite från då man själv stod där förra året. Detta år är jag tillbaka på lågstadie gården och ser de glada abina åka på flaken. Enda skillnaden är att jag nu, som assistent, får stå utanför staketet (!)

Igår kväll gjorde vi en LÅNG roadtripp till Karis för att se en vernissage. Mest för att se M och N men lite för vernissagen också <3
Det tog ungefär 2h för oss att hitta fram. Och vi var där i ca 2h. Men det var så värt det!!
Trött som fan har man varit idag men kan inte hjälpas. Om jag fick en önskan uppfylld skulle önska att Karis inte var så sablars långt borta :D Vill se er chicks oftare! Och café Serendipity är världens mysigaste!
I morgon fyller jag 20. Har inte tänkt så mycket på det. Brukar vara spänd och sprallig dagen före min födelsedag men inte nu.
20 år. Fan va gammalt.
Oh well.
Det är Valentine's day i morgon också!
Har alltid gillat valet av mitt födelsedatum, det är inte bara min födelsedag, det är dagen då love is in the air och man får pussa och krama sina nära och kära lite extra. 

Tycker att 14.2 har fått helt fel innebörd eftersom så många är deppiga och nere då de inte har någon käresta. Alla hjärtans dag är inte bara till för pojk/flickvännen! Den är till för alla man älskar! Alla älskar någon. Eller något. Har man absolut ingen man kan rå lite extra om i morgon tycker jag i alla fall att man kan göra något man älskar. För sig själv.

Själv ska jag o träna i morgon :--)
Älskar det inte sådär enormt just nu men det är på väg mot det bättre hållet!
Då jag var i USA hade jag motivationen på topp och längtade alltid till gymmet. Fast jag var där 5 ggr i veckan var det varje gång lika skönt att äntligen sätta sig i bilen, öppna takluckan och sätta på grym musik och köra iväg till gymmet. Då jag var nästan 7000km hemifrån kändes gymmet som hemma för mig. Det blev som en fristad, där kunde jag verkligen andas ut. Behövde verkligen få komma dit varje gång, missade jag ett pass var dagen förstörd.

Har verkligen börjat förstå alla bodybuilders och andra supertränare som säger att de är absolut beroende av sin träning. Jag har upplevt dendär känslan då man har otroligt flyt, svetten rinner och man bara måste få komma dit igen nästa dag. Och sen nästa dag. Och igen. Träningsflow liksom. Jag förstår bra hur träning för någon kan vara hela meningen med livet. Så därför känns det så surt nu då jag tappade motivationen helt efter att ha kommit hem till Finland i november. Jobbar för fullt för att få tillbaka den igen, och som sagt, så ser jag framsteg i det, men det är långt ifrån den topp-motivation jag hade på hösten.
Försöker köra nu med 2ggr muskelträning och en gång träning där man har hög puls. (kallar det nu fast konditionsträning)
Målet är att hitta tillbaka till 5 ggr i veckan, dvs. 3ggr muskelträning och 2ggr konditionsträning. Skulle helst göra fler muskelträningar men eftersom musklerna måste få vilodagar också för att växa så håller jag mig till 3 i veckan.

Hade arm-och rumpa dag igår och till min stora glädje har jag idag svårigheter att röra mig! haha låter så fel att säga så, men muskelvärk är tränarens bästa belöning. Finns inget så motiverande som det! Eller tja, synliga resultat på kroppen är väl snäppet bättre.

I morgon låter jag armarna vila och kör bendag! Skippa aldrig bendag! haha...



Här kommer en bild från gången då jag så desperat ville kunna göra en viss biceps-rörelse som jag alltid gjorde i USA, men som mitt gym här inte ger tillgång till. (inte exakt så som jag vill)
Så jag spanade in alla maskiner och lyckades hitta rätt vinkel på denna 'ryggmaskin' (den svarta) och satte bara ihop den med den blåa så jag fick någonstans att sitta på. Så laddade jag med tyngder och körde på som i gymmet i USA. Inget att rekommendera att själv börja trixa med de färdig designade maskinerna, jag var bara tillräckligt desperat.


Denhär streckgubbe-teckningen kanske gör rörelsen lite klarare:


Anyways

I morgon är det en stor dag för många, och eftersom jag är skittrött ska jag gå och lägga mig i tid.
(dessutom behöver man MINST 8h sömn varje natt för att musklerna ska växa)

Blev lite mycket om träning nu, ska försöka variera.
Nu tänker jag belöna mig med en fastlagsbulle!
Visst anser jag att träning och hälsosam livsstil hör till "ett lyckligt liv", men det gör banne mig godsaker också!
Man ska kunna äta va tusan man vill, så länge man rör på sig!

Ha en mysig onsdagskväll allihopa!
I morgon smällere'!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar