lördag 20 april 2013

freeeeedaaaaag


 ett par urusla bilder på två olika makeups jag testade idag. Ser verkligt risigt ut men översta bilden ska alltså vara smokey eye. (orkade inte kleta ner fransarna med mascara, så det är halvfärdigt) Det ser bättre ut irl - i swear! Ska försöka göra det ordentligt imorgon då vi sticker ut med ett större gäng och härjar. och ta bildbevis.


Övade att dra rakt med kajalen.
Testade även en tredje look, nämligen denna:


(ovanstående bild är alltså modellen jag använde)
Ville kleta med blått. resultatet blev inte vackert. Ångrar lite att jag inte tog någon bild, såg ut som Shrek. En blå shrek. Lyckades liksom få all färg på kinden istället för på ögonlocket?
Aaaararsgdhksjdfhvfjkd

och nu är jag småsur. småirriterad. nä inte små. bara sur och irriterad. 

olika smink på ögonen. Ser inte klok ut. 


Kvällen kunde bli bra igen, eftersom jag har en oöppnad B&J's i frysen.
Men. 
Är för mätt efter att ha ätit godis :'((((

imoron blire att slå hårt och svettas på gymmet och senare dansa o svettas på dansgolvet.  



Såg förresten ett spöke idag. FYFAN vad det var skrämmande! No kidding!
Går med hunden i skogen, plötsligt ser jag framför mig, sisådär 100 meter framför mig en kvinna med en schäfer. På väg mot oss. Tar tag i min hund och kopplar fast henne.
Lyfter blicken och schäfern och kvinnan är borta. Spanar åt alla håll. Det var en sådan där ganska öppen plats, platt så man ser åt alla håll och med många tunna, långa träd som inte skymmer för mycket. Såg dem ingenstans, fattade ingenting - de hade ju PRECIS stått där? Två sekunder sedan!!

Fortsatte gå längs stigen, lite osäkert. Min hund märkte inget. Hon brukar alltid reagera då det kommer andra hundar emot, oftast nyfiken. Men nu var hon bara som om vi var dom enda där. Kom fram till stället där kvinnan och schäfern hade stått, där delade sig stigen åt höger och vänster. Mot vänster fanns en å, de hade omöjligt tagit sig över den utan att vi hört plaskljud. Åt höger fanns en oändligt rak lång stig, man hade sett dem om de tagit den vägen. De var helt enkelt spårlöst putsväck!
Stod en stund på dedär stället där de stått. Försökte lyssna efter ljud. 
Plötsligt hördes ett dovt morrande och jag tog instinktivt i hunden för jag tänkte såklart att schäfern stod bakom ett träd och skulle ge sig på henne. Hjärtat slog helt galet. Kollade febrilt åt alla håll utan att se någon eller något annat än skog. Såg på hunden, hon reagerade inte det minsta. Tänkte att det måste vara fel på min hörsel då eftersom hon inte reagerade. Det var det. Efter några sekunder ändrades ljudet från morrande till dovt motorljud och jag insåg att det var ett flygplan jag fått panik över.
Typiskt.
Men flina inte åt mig! Det lät EXAKT som morrande från en hund - i början!
Gick sen vidare. Ville snabbt ut ur skogen. 
Då stannade min hund och satte nosen i marken och sniffade länge. Och jag tittade ner och såg en färsk bajshög. Lukten sa att den inte var många minuter gammal. 
Ryste och föste snabbt ut hunden ur skogen - som tur var hade vi bilväg precis nära, så sedan gick vi hem längs trottoaren och jag kunde äntligen lugna ner mig.


Nu blev jag nästan hungrig igen efter allt skrivande, kan nog ta mig en liten glassportion i alla fall 
:-))

Sovgott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar