måndag 22 april 2013

I can tell you there's no place we couldn't go





Veckoslutet i tre bilder. 

Chillade hela fredan och övade mig på att sminka (man kan aldrig för mycket om sminkning) och åt glass, sedan blev det boxning och party på lördag. Har stora blåmärken efter boxningen, vi övade på att försöka hållas i planka-ställningen medan en annan knuffade för att försöka få omkull en. Skitjobbigt. Flög omkull flera gånger och riktigt tumlade runt på golvet. Sen kom jag hem och duschade och sminkade först mamma, och sedan syrran. Båda skulle iväg på party. Sen kuskade jag åt mamma och hennes väninnor och så kom jag hem och åt mer glass och slökollade på the perfect man med Hilary Duff i huvudrollen. Får flashbacks från högstadiet av Duff. Eller var det sexan? Blev hon förresten inte precis mamma? 
Jaja
Sen var det äntligen kväll och dags för mig att börja fixa mig och sminka mig själv. Bästa med utgång är väl nästan detdär fixandet. Dunkande party musik i bakgrunden, mascara borsten i handen och några fördrinkar. Älskar känslan av att vara nyduschad och sitta i underkläder och smörja in sig i olika krämer och pudra näsan. Att fixa sig ensam och förfesta ensam är inga problem för mig, tycker det är skönt att ha tid för sig själv och fixa sig i lugn och ro. Med vänner blir det såklart more fun, men det brukar bli så mycket gossip att man (jag) glömmer bort att fixa mig, och bara pladdrar på och dricker drinkar. Sen sminkar jag mig istället i stressfart 10 min före vi sticker. Och drinkarna gör det inte lätt! 
Blev dock inga fördrinkar för mig denna gång eftersom jag skulle ta bilen till k:slätt för att sedan komma hem bekvämt nästa dag.  
Fick sedan en skön promenad ca 25 min då jag gick till baren där jj mötte upp mig. Eller skön och skön, att gå i 25 min med klackar var väl inget vidare skönt. 
Kom fram i allafall, och så dansade vi halva natten med ett större gäng. Sen fejdade gänget, och vi fortsatte dansa tills fötterna värkte. 

Nästa dag, söndag, fick vi äntligen sova ut. Inga morgonträningar eller annat program för varken mig eller jj. Inga väckarklockor som stör! Hände senast i typ augusti? Vi sov bort halva dan och tog det extra lugnt med sent morgonmål o så. Vi hade blivit inne hela dagen och fortsatt vår game of thrones marathon om det inte varit för solen! Det var ju så härligt varmt igår så vi tvingade oss ut och satte oss på en brygga en liten bit bort och hade picnic.
Och sen fortsatte vi vårt maraton :)
Vi håller på med andra säsongen nu, ettan kollade vi nästan i ett svep! 
Absoluta favoritkaraktären från hela serien:


Andra plats: 


Bilder från google.

Älskar lata, sköna, programfria, ångestfria söndagar. 
Nu är det måndag och jag har lite att göra, så som dammsuga och packa upp väskor o så. Bloggar igen då det händer nåt. Nu ska jag äta glass! 
Ikväll blir det barnvaktande! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar